S'accepten les reclamacions de l'oposició, al Ple extraordinari convocat per qüestionar la gestió de CiU al govern de l'Ajuntament.

Al primer punt sobre l'absència d'uns pressupostos per aquest 2012, el Tresorer va arribar a admetre el retard i justificar-se que si no han presentat una proposta és perquè no han aconseguit pactar amb PSC-GiR. Des de CiU volien aprofitar la importància dels pressupostos per acostar posicions amb l'oposició. Un error inacceptable perquè si no havien pactat en els mesos anteriors no hi havia cap indici per creure que ho farien ara.

Segons el Regidor Ramon Vila en principi en breu tindrem una proposta sobra la taula. Si portem mesos sense cap trobada concreta per parlar dels pressupostos dels 2012 des de la nostra candidatura posem en  dubte que durant les pròximes setmanes disposem d'una proposta detallada, independentment nosaltres ja vam comunicar que hi votaríem en contra si el govern no té cap gest per iniciar un procés de participació ciutadana com reclamem.

Del punt de l'abocament de runa, l'Alcalde va admetre alguns errors en la seva gestió i va presentar factures on segons ell s'havia retirat tota la runa abocada en terreny municipal i que després del ressò generat per aquest afer no ho tornaria a fer... Ara ens toca fer el seguiment de que realment s'hagi retirat tota la runa, cosa difícil de comprovar però que s'haurà d'aclarir.

Nosaltres com ja vam anunciar al nostre butlletí, pensem que llençar runa en un terreny municipal per part de l'empresa Sixmor és un aprofitament de la posició d'autoritat de l'Alcalde pel benefici de la seva empresa privada! És inacceptable i més quan aquest terreny no està destinat per aquests usos! De fet, qualsevol constructor l'hi agradaria disposar d'un espai on poder anar a seleccionar la runa abans de portar-la a l'abocador. Però això no es pot fer, és molt clara la llei en aquest sentit i per ser l'Alcalde no pots aprofitar aquesta situació pel teu benefici personal.

En el cas de l'obra de connexió de la finca de la carretera amb el clavegueram municipal, l'Alcalde va argumentar que degut a un error tècnic l'Ajuntament havia d'assumir part de l'obra perquè la propietat de la finca no en tenia cap responsabilitat. Des del nostre grup, vam denunciar que la responsabilitat és única i exclusivament de gestió política. Que aquest cas sembla més un exemple de tracte de favors i tracte preferencial que no un error només tècnic. Entenem que és una manca de respecte per la resta de veïns/es del poble i demanem la revisió d'aquesta obra per aclarir el tema.

Per acabar, el quart punt de l'ordre del dia, era un reclamació d'MP-CUP sobre l'absència després d'un any de legislatura de la convocatòria de comissions de serveis personals per tractar els temes dels serveis socials de l'Ajuntament. Després d'haver fet aquesta denúncia de forma continuada en diferents plens, el govern de CiU va confirmar ahir que en les properes setmanes es convocaria la comissió per començar a establir punts d'acord que ens permetin avançar per reforçar la resposta del nostre Ajuntament en tot el relacionat en la defensa dels Drets Socials. Des de la nostra formació política rebem aquesta informació com una notícia positiva a la nostra pressió constant en aquest terreny, tot i entendre que anem una mica tard per començar a donar respostes concretes.

L'objectiu, a part de les trobades que puguem tenir entre oposició, govern i tècnics municipals, ha de ser convocar una espai de debat més ampli entre tots els agents polítics i socials del nostre municipi, per començar a teixir de manera més conjunta una resposta concreta a les retallades que estem patint per part del govern central i la generalitat, per definir accions per combatre l'augment d'atur que cada dies és més elevat i aboca a moltes famílies a l'exclusió social.

MP-CUP