Comunicat de MP-CUP dirigit a PDeCAT Riudebitlles

En el darrer Ple de 2017, el regidor de PDeCAT Sr. Sixto Moreno va tenir un gest de menyspreu cap als nostres regidors dirigint-se a Isaac Ruana (com popularment es diu en castellà) fent una "peineta". Tot seguit va començar a calumniar fent acusacions diverses per justificar el gest. Segons el Sr. Sixto Moreno, va fer-ho perquè el nostre regidor el provocava amb la mirada mentre en PDeCAT intervenia al Ple precisament dirigint-se al nostre regidor, mentre ell estava fent un tuit pel compte de l'ajuntament. Això va ser utilitzat com a excusa pel PDeCAT argumentant falta de respecte del nostre regidor cap a ells, i davant d'això, el Sr. Sixto va fer el gest de menyspreu detallat abans.

Davant d'aquests fets, l'Assemblea Local de Més Poble CUP va intervenir al Ple d'ahir 17 de gener de 2018 per exigir les disculpes públiques del Sr. Sixto. Tot i que després de la lectura del nostre comunicat el Sr. Sixto va acceptar que el seu gest va estar fora de lloc, a continuació va argumentar i justificar que l'havia fet per respondre a una inexistent provació per part del nostre regidor. Davant d'això, volem posar de manifest que una disculpa mai pot anar acompanyada d'una justificació i que per tant entenem que aquesta si s'ha format, no ha estat sincera.

Només podem esperar que aquesta mena d'actituds desproporcionades i de falta de respecte, per desgràcia massa habituals en la persona del Sr. Sixto, no es tornin a repetir, i aquesta sigui l'última vegada que aquest regidor del PDeCAT actua d'aquesta manera.

A continuació, us deixem el comunicat sencer que ahir el nostre company Xavi Medina, en representació de la nostra Assemblea, va llegir durant el Ple:

COMUNICAT DE MÉS POBLE CUP DIRIGIT A PDeCAT RIUDEBITLLES

Amb aquest comunicat volem denunciar les greus acusacions formulades per el Sr. Sixto Moreno (regidor de PDeCAT) al nostre representant de Mes Poble CUP Isaac Ruana, i en concret volem denunciar també els gestos de menys-teniment formulats pel Sr. Moreno cap al nostre regidor.

Avui hem vingut al Ple només una petita representació del conjunt de la nostra assemblea de Més Poble CUP, per traslladar tot el suport als nostres regidors que han patit aquests gestos intimidatoris, i com Assemblea ens fem destinataris de totes i cadascunes de les acusacions sense cap fonament que ha rebut directament el nostre regidor Isaac Ruana. Ens sentim ofeses i molestes per aquestes barroeres maneres de fer política. La política en algunes ocasions és enfrontament, però tot té un límit, i aquest límit és faltar a la veritat i el respecte. I en el darrer Ple ordinari del 2017, aquests dos principis van ser trepitjats.

El primer, la veritat, va ser trepitjada acusant sense cap mena de prova al nostre regidor de ser l'instigador d'uns anònims que va rebre el Sr. Sixto Moreno. I que des de Mes Poble CUP rebutgem, no solament l´autoria d´aquests fets, sinó també volem posar de manifest que aquesta no és la nostra manera de fer política. L'Esquerra Independentista representada per la CUP al nostre ajuntament sempre va de cara, i molts dels nostres paguen molt car aquesta manera digna de fer política.

El segon límit que va ser trepitjat va ser el respecte a un càrrec electe. Això es un Ajuntament, no hem d´oblidar on som, ni hem d´oblidar que l'Isaac i la Gemma fant les seves funcions per les quals han estat escollits. Això no és la barra d'un bar, són els nostres representants polítics i la màxima representació nostra en el municipalisme, la institució més propera amb la població dins d'aquest imperfecte sistema pseudo-democràtic.

Exigim respecte. No tan sols pels nostres regidors. Exigim respecte al nostre Ajuntament i exigim respecte a la gent que ha votat. Fins i tot exigim respecte a la gent que l'ha votat a vostè Sr. Sixto Moreno, perquè estem segures que ningú l'ha votat perquè tingui aquest actitud enmig d'un Ple fent gesticulacions inacceptables.

Però també entenem que les persones poden cometre errades. No som nosaltres la Santa Inquisició Espanyola, i estem disposades a no donar més importància a aquests fets si hi ha una disculpa sincera per part del Sr. Sixto Moreno cap als nostres representats.

En el cas de que aquestes disculpes no es formulin en sessió plenària (en el mateix context que es va produir el gest de menyspreu que estem denunciant) demanem a l'Isaac i la Gemma que a partir de la data canviïn la seva actitud vers el Sr. Sixto Moreno, no responent a cap de les consultes que ell pugui formular (només fent-ho en aquelles que la llei ho obligui) relacionades amb les àrees de govern que els nostres representants desenvolupen.

Per finalitzar aquesta intervenció, volem recordar que dins el nostre moviment popular, antifeixista, anticapitalista i feminista tenim un lema que ens fa mes fortes; Si ens toquen a una, ens toquen a totes. I aquí estem en representació de la nostra Assemblea per demostrar-ho.

Visca la terra i visca la Unitat Popular!

"Només podem esperar que aquesta mena d'actituds desproporcionades i de falta de respecte, per desgràcia massa habituals en la persona del Sr. Sixto, no es tornin a repetir"