Atac a la llibertat d'expressió

EntradaPoble
ATAC A LA LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ

Des de l'Ajuntament de St. Pere de Riudebitlles volem mostrar el nostre rebuig i condemnar els atacs que durant el mes de juny a patit el nostre poble, per part de persones que amb la cara tapada i actitud hostil, han arrancat de nit i sempre en grup, les pancartes reclamant la llibertat dels presos polítics de la façana de l'ajuntament, estelada del balcó de l'ajuntament, estelada del màstil de la plaça 1 d'octubre i diferents llaços grocs i cartells penjats per entitats del poble als carres de la nostra vila.

Aprofitem per comunicar que amb menys de 24h., la façana de l'ajuntament tornava a estar com sempre, fet que demostra la nostra voluntat explícita de no cedir terreny a aquest tipus d'atacs, i demostrar que per molt que vulguin les actuacions d'aquests grups només serveixen per animar-nos a seguir dempeus.

L'ajuntament davant d'aquests atacs, informa que prendrà totes les mesures legals a la seva disposició per denunciar-los a les autoritats competents, per impedir que aquestes accions delictives (com la d'atacar la façana del nostre ajuntament) quedin impunes i proliferin al nostre poble.

Volem posar de manifest que de des l'Ajuntament res en aturarà a continuar treballant per exigir la llibertat dels i les preses polítics, i reclamar el retorn de les persones exiliades. I el millor aval és el suport que té l'actual consistori, que a les passades eleccions municipals del 2015 dels 1225 vots compatibilitzats, 1109 van ser per formacions amb un programa independentista, i només 34 a partits constitucionalistes, així com també els 1188 vots afirmatius a la Independència de Catalunya obtinguts en el referèndum de l'1 d'octubre. Uns resultats que demostren de forma clara que el nostre ajuntament, tot i que ha de governar per tots els i les riudebitllenques, ha d'estar de forma inequívoca el servei d'aquesta la voluntat popular tenyida de groc i solidaritat. I aquest aval, és també la millor resposta a la carta que al final l'ajuntament no va respondre, que fa unes setmanes ens va enviar l'ex-delegat del govern Sr. Millo recordant-nos que l'ajuntament havíem de ser neutre sobre aquesta qüestió, i que ens convidava a netejar la façana de símbols polítics i partidistes. El que no es devia mirar el Sr. Millo, és quin van ser els resultats de les passades eleccions a Riudebitlles on el seu partit va treure només 34 vots (els únics vots contraris a formacions independentistes). De fer-ho, segur entendria que el nostre ajuntament ha d'estar al costat de l'amplia majoria de la població que a Riudebitlles, és favorable a la Independència.

Una vegada més animen a les entitats sobiranistes de Riudebitlles que continuïn treballant com fins ara, per la construcció de la república catalana i la defensa de les llibertats democràtiques.

Riudebitlles a Juliol de 2018