NOVA DATA Sortida al Riu Riudebitlles

Per culpa de la pluja, la sortida al riu prevista pel diumenge 17 de novembre s'aplaça al proper diumenge 1 de desembre.

Una part important de la sortida és per analitzar la qualitat de l’hàbitat, sobretot l'estat de l’aigua amb diferents mètodes senzills, degut a la pluja els valors obtinguts no haguessin estat reals i per això l'organització va decidir aplaçar la sortida 15 dies, esperant la situació meteorològica sigui més estable i favorable a l'anàlisi que es farà del riu.

SORTIDA AL RIU

Després de la primera sortida realitzada el mes de març passat, grup local “Entre Pèlags i Rescloses” convoca per aquest diumenge 1 de desembre, la segona sortida anual al riu Riudebitlles per donar continuïtat al Projecte Rius recuperat a St. Pere de Riudebitlles aquest 2013.

S'ha convocat a tothom que vulgui participar de l'activitat aquest diumenge a les 9 del matí a la Plaça de les Eres.  L’acte s’emmarca dins del Projecte Rius, una iniciativa d’àmbit català amb més de 20 anys d’història que posa a disposició de grups de voluntaris/es interessats per la qualitat dels seus rius, el material i els protocols d’estudi necessaris per efectuar una breu inspecció de l’ecosistema fluvial. Actualment formen part de Projecte Rius més de 500 grups de arreu del territòri, de fet, és la segona vegada que el Projecte Rius s’implementa a les ribes del Riudebitlles, però des de la sortida del març passat feia més de 10 anys que no es realitzava cap inspecció.

Els participants d'aquesta sortida podran descobrir les característiques de l’entorn fluvial i analitzar la qualitat de l’hàbitat, de l’aigua i el bosc de ribera amb diferents mètodes senzills, amb l'objectiu d'apropar-nos una mica més al Riu Riudebitlles i conèixer el seu entorn. La sortida també serveix per fomentar el compromís i el respecte amb el nostre entorn, contribuint en  la defensa del territori i els valors culturals i ambientals del Riudebitlles.

Segona sortida al riu
Anima't i vine a conèixer el riu a fons d'una forma didàctica i divertida. Realitzarem diferents activitats, en el marc del Projecte Rius, que ens ajudaran a conèixer millor el nostre entorn natural i fluvial.

Important:
Es recomana dur roba còmode, calçat que es pugui mullar i un bon esmorzar.
Els menors d'edat han de venir acompanyats d'un adult.
Lloc de sortida: Plaça de les Eres
Hora de sortida: 9h